FANDOM

Eroare în script

Șumița este o localitate în județul Caraș-Severin, Banat, România.

Populație și istorie Edit

Este o comunitate micuță formată din locuitori de etnie cehă. Așezarea are cam 130 de case și în jur de 150 de locuitori.

Șumița (Šumice în cehă) a fost populată în anul 1828, cehii au fost exilați din regiunea Plzen-Cehia și la acel moment au căzut sub garnizoana militară din Petnic. În anul 1830 colonia a avut 123 de locuitori, în anul 1991 au trăit 210 de oameni. Biserica romano-catolică a fost construită în 1888 și cu hramul Sf. Ioachim și Ana. Șumița este la cea mai mare distanță de alte salte cehești, cel mai apropiat sat cehesc este Rovensko la aproximativ 13 de ore mers pe jos. Cea mai apropiată stație de cale ferată este în comuna Iablanița la 20 de kilometri, precum și cea mai apropiată stație de autobuz la 7 km în com. Lăpușnicel de care aparține. Satul este situat la o altitudine de aproximativ 600 m n.m. și aici este, poate cea mai mică școală din Europa, care are doar patru elevi. La capătul satului este un cimitir frumos în pădure.

În sat nu este apă potabilă și nici canalizare, casele dispun în mare parte cu fântâni.

Legături externe Edit

Format:Ciot-ro-cscs:Šumice (Banát) de:Șumița eo:Șumița hu:Cseherdős uk:Шуміца