FANDOM

Eroare în script Abuș (Abosfalva în maghiară, Abtsdorf în germană) este un sat în județul Mureș, Transilvania, România, aparținând comunei Mica.

Localizare Edit

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg157.jpg

Este situat la 9 km de Târnăveni pe drumul județean DJ 142 Târnăveni-Bălăușeri și pe linia de tren 307 Blaj-Târnăveni-Praid.

Populație Edit

La recensământul din anul 1992 populația satului era de 358 locuitori, din care 193 maghiari, 138 români și 27 rromi. Date mai vechi despre populația localitații arată că în anul 1910 satul Abuș avea 460 locuitori din care 236 maghiari, 207 români ș.a.

Istorie Edit

Atestare documentară în anul 1361 sub numele de Obusfalva.

Clădiri istorice și monumente Edit

  • Castelul Gyulafiak, azi ruinat (mai există numai turnurile).
  • Castelul Apor (modificat).
  • Monumentul Eroilor Români din Primul și Al Doilea Război Mondial. Monumentul este de tip obelisc și se află amplasat în centrul satului Abuș, fiind ridicat în anul 1946, în memoria eroilor români căzuți în Primul și Al Doilea Război Mondial. Obeliscul, de formă paralelipipedică, este realizat din piatră, în timp ce împrejmuirea este asigurată cu stâlpi de beton uniți cu lanțuri. Pe fațada monumentului este fixată o placă metalică pe care sunt inscripționate numele eroilor.

Vezi șiEdit

eo:Abuș hu:Abosfalva uk:Абуш (Румунія) vi:Mica, Mureș