FANDOM

Eroare în script

Bălcaciu (în dialectul săsesc Bűlkeš, în Format:De, în Format:Hu) este o localitate situată în județul Alba, menționată documentar, prima oară, în 1319. Aparține de comuna Jidvei.

Așezare geografică Edit

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg172.jpg

Teritoriul satului Bălcaciu este situat în unitatea geografică numită'Depresiunea Transilvaniei',mai precis în subunitatea ei numită'Podișul Târnavelor', la o distanță de aprox.de 10 km de Jidvei. Localități apropiate sunt Blaj (aprox. 20 km) și Târnăveni (aprox. 20 km).

Viticultură Edit

Zona este renumită pentru producția de vin de Jidvei, Bălcaciu adăpostind una din cramele domeniului. Crama care in prezent se foloseste doar la imbuteliat sampanie si un simplu depozit

Monumente istorice Edit

Lăcașuri de cult Edit

  • În localitate se găsește o biserică săsească fortificată (evanghelică-lutherană). Biserica, construită în sec.XIV (de când datează clopotul decorat cu un basorelief, care reprezintă lupta lui Samson cu Leul), a fost refăcută la sfârșitul sec.XV, când a fost realizat și sistemul de apărare prevăzut cu două incinte intărite cu turnuri (curtinele interioare au fost demantelate). Impresionant cor fortificat, prevăzut cu drum de strajă la partea superioară. Refaceri incisive în sec.XIX, când s-a construit turnul-clopotniță.
  • Comunitățile ortodoxe,catolice si penticostale dispun de câte un lăcaș de cult.

Galerie de imagini Edit

Vezi șiEdit

Legături externe Edit

Format:Ciot-ro-ab Format:AdministrareEcleziasticăSași Format:ScaunulSibiului Format:Jidveiabde:Bălcaciu eo:Bălcaciu hu:Bolkács uk:Белкачу

Also on FANDOM

Random Wiki