FANDOM

Format:CutieSate2

Bărăbanț mai demult Barabanț (în latină Villa Brabanthia, în Format:Hu, în Format:De) este un sat în județul Alba, înființat de coloniști sași. Numele vine din limba valonă, de la «braibant», însemnând «pârlog», cuvânt ce vine din celtică, de la «brago-brondo» («pământ sterp»), de unde și în germană «Brachbant», iar în olandeză «Brabant». În anul 2000, Bărăbanț a fost alipit municipiului Alba Iulia, până la periferia căruia se extinsese.

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg170.jpg

În limba română, cuvântul a ajuns pe filieră flamandă, datorită coloniștilor sași veniți în secolul XII din Brabant (Belgia), care astăzi se împarte în Brabantul Valon și Brabantul Flamand. După invazia mongolă din 1241, comunitatea germană încetează să mai existe. O soartă asemănătoare au avut în împrejurimi satele Ighiu și Cricău.

Mai există un sat Braibant în comuna Ciney, precum și o provincie, Brabantul de Nord, în Olanda.

Obiectiv memorial Edit

Monumentul Eroilor Români din Primul și Al Doilea Război Mondial. Monumentul este amplasat în centrul satului Bărăbanț și a fost ridicat în anul 1947, pentru a cinsti memoria eroilor români jertfiți în cele Două Războaie Mondiale. Acesta este de tip obelisc, având o înălțime de 2 m, situat pe un postament înalt de 1 m. Este realizat din gresie și ciment, iar împrejmuirea este asigurată de un gard din fier forjat. Pe frontispiciu se află următoarea inscripție: „În amintirea tuturor eroilor din comuna Bărăbanț“.

Vezi șiEdit

Legături externe Edit

Format:Albaiuliaabeo:Bărăbanț hu:Borbánd uk:Беребанц

Also on FANDOM

Random Wiki