FANDOM

Eroare în script Bucerdea Vinoasă (în Format:Hu, colocvial Bocsard, în Format:De) este o localitate în județul Alba, Transilvania, România. Aparține de comuna Ighiu.

Bucerdea-Vinoasă este un promotor important în păstrarea tradițiilor culturale; anual aici se organizează sărbătoarea secerișului. Este de asemenea un centru viticol important.

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg153.jpg

Așezare geograficăEdit

Satul este străbătut de râul cu același nume, care se varsă apoi în râul Ampoi.

MonumenteEdit

  • Satul are trei biserici: una ortodoxă, una greco-catolică și una baptistă.
  • În curtea bisericii ortodoxe se află un muzeu etnografic cu articole vechi bisericești, port popular, poze, unelte etc.
  • Monumentul Eroilor Români din Primul și Al Doilea Război Mondial. Monumentul este amplasat în sat la nr.76 și a fost ridicat în memoria Eroilor Români din cele Două Războaie Mondiale. Acesta este realizat din beton mozaicat, fiind împrejmuit cu un grilaj metalic. Pe fața monumentului sunt înscrise numele a 52 de eroi români, jertfiți pentru patrie.
  • Piatra Craivii - cetatea Apulon (Apollon), este amplasată în apropierea satului; documentele istorice și descoperirile arheologice efectuate după anii 60 ai secolului al XX-lea confirmă faptul că vatra satului a fost localizată la poalele muntelui unde se găsește cetatea și continuitatea pe aceste meleaguri de la daci până în prezent.

Vezi șiEdit

Format:Ciot-ro-ab Format:Ighiuabde:Bucerdea Vinoasă eo:Bucerdea Vinoasă uk:Бучердя-Віноасе