FANDOM

Eroare în script

Căpâlna de Jos (în dialectul săsesc Gierjesdref, în Format:De, în Format:Hu) este o localitate așezată Podișul Transilvaniei, pe valea râului Târnava Mică. Administrativ face parte din comuna Jidvei, județul Alba, România. Satele vecine sunt: la sud Jidvei, la sud-est Feisa, la est Sântămărie, la nord-est Veseus, la vest Sanmiclaus.

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg156.jpg

Căpâlna de Jos este atestată din anul 1332, printr-o contribuție a capelei către Biserica Romano-Catolică de la Roma, capelă care a dat si numele satului.

Este situată la jumătatea distanței între Alba Iulia și Târgu Mureș (60 km de fiecare). Cele mai apropiate orașe sunt Blaj și Târnăveni (ambele la 19 km).

Satul Căpâlna de Jos are aproximativ 300 de case.

Relieful predominant al regiunii este de deal, în sudul localității aflându-se lunca Târnavei Mici cu o lățime de aproximativ 1 km. Are un sol propice culturilor pomicole și viticole.

Majoritatea oamenilor se ocupă cu agricultura.

Ca antreprenor, deține primul loc societatea S.C. JIDVEI care produce și comercializează marca de vin cu același nume. Un număr mic de oameni lucreaza la fabricile din Blaj și Târnăveni.

Populația este majoritar formată din români, în acest sat existând doar o familie de rromi și un număr de 4 maghiari.

Căpâlna de Jos este un nume reprezentativ pentru muzica populară românească, mândrindu-se cu 2 nume: Veta Biriș și Ansamblul fetelor de la Căpâlna.

Demografie Edit

  • La recensământul din anul 1930 au fost înregistrați 805 locuitori, dintre care 801 români, 3 țigani și 1 german.[1] Sub aspect confesional populația era alcătuită din 802 greco-catolici, 2 ortodocși și 1 evanghelic (luteran).[2]

Note Edit

  1. Recensământul general al populației României din 29 decemvrie 1930, vol. II, 442.
  2. Idem, pag. 742.

Legături externe Edit

Format:Jidveiabeo:Căpâlna de Jos hu:Alsókápolna uk:Кепилна-де-Жос

Also on FANDOM

Random Wiki