FANDOM

Eroare în script Coșeni (Format:Hu) este un sat în partea de sud-vest a județului Covasna, în Depresiunea Sfântu Gheorghe. Aparține de municipiul Sfântu Gheorghe.

Așezare Edit

Localitatea Coșeni se află situată pe malul stâng al râului Olt, la o altitudine de 410 m, pe DN12 ce face legătura între municipiul Brașov și Miercurea Ciuc, la o distanță de 9 km. de reședința județului Covasna, Sfântu Gheorghe.

Scurt istoric Edit

Prima atestare documentară datează din anul 1448. Săpăturile arheologice făcute la capătul sudic al localității, au descoperit o așezare din epoca bronzului, suprapusă cu una din secolul al VII-lea ce conținea un bordei cu vatră piertar și fragmente de vase din ceramică, ornamentate cu linii în val. În timpul lucrărilor la șoseaua ce traversează satul, în partea sudică a acestuia, s-au găsit mai multe locuințe și un cuptor de ars vase aparținând culturii Wietenberg, iar din albia Oltului provin două vase cu slip negru și proeminențe ce aparțin primii epoci a fierului.

Atracții turistice Edit

  • Biserica reformată, construcție secolul al XVIII-lea
  • Centrul de pictură bisericească Opaiț
  • Arealul cu elemente geolologice și geomorfologice

Bibliografie Edit

  • Județul Covasna, Monografie, Stanca Constantin, Ráduly Gitta. Editura Sport Turism București 1980.
  • Repertoriul Arheologic al județului Covasna, Seria Monografii Arheologice I. Valeriu Cavruc. ISBN 973-0-00-735-7.

Note Edit

eo:Coşeni hu:Szotyor uk:Кошень (Румунія)