FANDOM

Eroare în script Șelaru este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Fierbinți, Glogoveanu și Șelaru (reședința).

Așezare Edit

Comuna se află în extremitatea sud-vestică a județului, la limita cu județele Argeș și Teleorman.

Istoric Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, teritoriul actual al comunei era inclus în plasa Glavacioc a județului Vlașca. Satul Șelaru făcea parte din comuna Glavacioc, reședința plășii, terenul aparținând statului după naționalizarea în 1864 a moșiei mănăstirii Glavacioc.[1] Celelalte două sate formau comuna Fierbinți, cu 1587 de locuitori. În comuna Fierbinți, funcționau o biserică și o școală mixtă cu 3 clase în care în 1888 învățau 27 de elevi (din care două fete).[2]

În 1925, Anuarul Socec consemnează comuna Șelaru, separată de comuna Glavacioc și formată doar din satul de reședință, cu 2030 de locuitori.[3] Comuna Fierbinți era în aceeași plasă și păstra aceeași componență, având 2453 de locuitori.[4]

În 1931, comuna Glavacioc avea să fie desființată, satul Glavacioc regăsindu-se din nou împreună cu satul Șelaru în aceeaași comună, denumită acum Șelaru.[5]

În 1950, județele au fost desființate, iar cele două comune au fost transferate raionului Găești din regiunea Argeș. În 1968, la revenirea la organizarea administrativă pe județe, județul Vlașca nu a mai fost reînființat, comunele fiind transferate inițial temporar județului Argeș, dar în final comuna Fierbinți a fost desființată și, împreună cu satul Șelaru din comuna Șelaru, au alcătuit comuna actuală ce a fost transferată județului Dâmbovița.[6][7]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Șelaru, Dâmbovița

en:Şelaru, Dâmboviţa it:Şelaru nl:Șelaru pt:Şelaru uk:Шелару (комуна) vo:Şelaru

Also on FANDOM

Random Wiki