FANDOM

Eroare în script Agigea este o comună în județul Constanța. Cuprinde 2 sate Agigea Lazu și 2 așezări cu statut special - Sanatoriul Agigea Stațiunea Zoologică Marină Agigea.

Așezare Edit

Comuna Agigea este situată în extremitatea sud-estică a României, învecinându-se la nord cu municipiul Constanța, la sud cu orașul Eforie, iar la est cu Marea Neagră. Suprafața cuprinsă între aceste limite administrative este de 4.528 ha. Agigea este străbătută de șoselele naționale ConstanțaMangalia (DN39) și ConstanțaNegru Vodă (DN38), având legături feroviare, fluviale și maritime.

Populația Edit

În prezent, un sfert din populația comunei Agigea este de origine turco-tătară. În zona se dorește revigoarea obiceiurilor și tradițiilor populare (atât românești cât și cele ale minorităților turco-tătare, conlocuitoare). Acest lucru se va realiza prin organizarea de bazare, expoziții, piețe agro-alimentare, târguri de artă populară, bucătării tradiționale, cafenele etc.

Astfel, în urma numeroaselor solicitări venite din partea investitorilor și a Comunității Turco-Tătare, s-a propus afectarea a cca. 20 ha. Situate în zona văii Agigea – pentru a se realiza comerț tradițional, o bază sportivă și spații de agrement.

Clima Edit

Sub aspectul agroclimatic comuna Agigea se încadrează în zona I, cu climă „caldă-secetoasă”.

Valoarea ridicată a resurselor termice favorizează cultivarea, în principal, a cerealelor, plantelor tehnice și industriale, dar și a culturilor de viță-de-vie sau fructifere.

Descrierea stemei Edit

Stema comunei Agigea se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite.

În câmp albastru se află un soare de aur, un pod de argint suspendat pe cabluri, iar în vârful scutului se află valuri de argint.

Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu un turn crenelat.

Semnificațiile elementelor însumate Edit

Soarele este simbol al prosperității, curajului și al demnității locuitorilor.

Podul semnifică construcția care traversează Canalul Dunăre-Marea Neagră.

Valurile de argint simbolizează capătul dinspre litoral al Canalului Dunăre-Marea Neagră, precum și deschiderea acestuia la mare.

Coroana murală cu un turn crenelat semnifică faptul că localitatea are rangul de comună.

Format:Comune-Constanța

Also on FANDOM

Random Wiki