FANDOM

Pentru alte sensuri, vezi Albești.

Format:Cutie Comune România

Albești este o comună în județul Constanța. Cuprinde 5 sate: Albești (reședință), Arsa, Coroana, Cotu Văii, Vârtop.

Istoric Edit

Pe teritoriul comunei Albești au fost descoperite, în 1971, vestigiile unei fortificații dacice. Așezarea de la Albești este plasată la limita de V a teritoriului coloniei doriene Callatis. Zona fortificată, de formă rectangulară, ocupă o suprafață de cca. 2800 m2. Spre E, S și V de aceasta locuirea se întinde pe o suprafață de cca. 12 ha. Fortificația propriu-zisă cunoaște trei faze constructive: primele două, ocupând suprafețe aproximativ egale, se plasează în sec. IV a.Chr; faza a treia, care reprezintă și o extindere a suprafeței fortificate spre S, se plasează în sec. III a. Chr. (după primele decenii ale sec. până spre sfârșitul lui sau începutul sec. următor)*. Amenajarea spațiului interior al fortificației se plasează între aceleași limite cronologice. Descoperirile arheologice din ultimii ani, precum și poziția cetății pe culmea unui fost liman marin, conduce spre concluzia câ așezarea a constituit un partener important pentru orașele grecești de la malul Mării Negre. Obiective turistice: Ruinele cetății dacice Albești * Valea Șerpilor – zonă de agrement locală, mici peșteri din calcar, plante rare: bujorul românesc, cireșe amare, coacăze.

NoteEdit

Vezi și Edit

Format:Casete de navigare simplăar:ألبيشت en:Albești, Constanța eo:Albești (Constanța) it:Albeşti (Costanza) hu:Albești (Constanța megye) pt:Albeşti (Constanţa) uk:Албешть (Констанца) vi:Albeşti, Constanţa vo:Albeşti (Constanţa)

Also on FANDOM

Random Wiki