FANDOM

Pentru alte sensuri, vezi Albești.

Eroare în script Albești este o comună în județul Ialomița, Muntenia, România, formată din satele Albești (reședința), Bataluri și Marsilieni.

Așezare Edit

Comuna se află în partea central-sudică a județului, pe malul drept al Ialomiței și este străbătută de șoseaua județeană DJ201, care merge paralel cu drumul național DN2A, pe malul opus al Ialomiței, venind din Format:Com și Format:Com, și ducând până la Slobozia și mai departe la Țăndărei. Din DJ201, la Albești se ramifică șoseaua județeană DJ306, care o leagă de Format:Com și mai departe de Format:Com.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Albești făcea parte din plasa Ialomița-Balta a județului Ialomița și era formată din satele Albești, Buești, Batalu și Socoalele, cu 2561 de locuitori. Comuna avea două biserici și cinci școli — una de băieți și una de fete la Albești; una de băieți și una de fete la Buești și una mixtă la Socoale.[1] La acea vreme, pe actualul teritoriu al comunei mai funcționa în aceeași plasă și comuna Marsilieni, formată din satele Marsilieni, Dâlga Mică, Neamțu și Grumuzele, cu 1108 locuitori; această comună avea și ea o biserică și o școală mixtă cu 71 de elevi (dintre care 20 de fete).[2]

În 1925, comuna este consemnată de Anuarul Socec în plasa Căzănești a aceluiași județ, având în compunere satele Albești, Batalurile și Buești, cu 2295 locuitori.[3] Comuna Marsilieni avea, în satele Dâlga Mică, Marsilieni și Neamțu, 1428 de locuitori.[4]

În 1950, cele două comune au fost incluse în raionul Slobozia al regiunii Ialomița și apoi (după 1952) al regiunii București. Comuna Marsilieni a fost desființată la un moment dat, fiind inclusă în comuna Albești. În 1968, aceasta din urmă a revenit la județul Ialomița (reînființat), cu satele Albești, Bataluri, Buești și Marsilieni.[5][6]

În 2004, satul Buești s-a separat de comuna Albești și a format o comună de sine stătătoare.[7]

NoteEdit

Format:Comune-Ialomița Format:Comuna Albești, Ialomițaen:Albeşti, Ialomiţa it:Albeşti (Ialomiţa) pt:Albeşti (Ialomiţa) uk:Албешть (комуна, Яломіца) vo:Albeşti (Ialomiţa)

Also on FANDOM

Random Wiki