FANDOM

Eroare în script

Albeni este o comună, situată pe râul Gilort din județul Gorj, la o distanța de 37 km de Târgu Jiu. Apare în documente la data de 30 iunie 1486, în actul de danie a lui Vlad Călugărul, domnul Țării Românești (1482 - 1495), care dă ca recompensă pentru serviciile aduse, unui slujitor numit Albu, satul cu moșia respectivă. Comuna este alcătuită din satele: Albeni (include și fostul sat Gioncani), Bârzeiu de Gilort (sat în care s-a născut generalul Gheorghe Magheru), Bolbocești, Doseni, Hârnea, Mirosloveni, Motosiți (mai târziu numit Motești), Prunești și cătunul Costeni alipit satului Mirosloveni. În ultimii 50 de ani a apărut și cătunul Rudari ai cărui locuitori au venit din diferite locuri și confecționau obiecte din lemn: postăvi (copăi), linguri, fuse, împletituri din răchită etc. Satul Gioncani, care a aparținut satului Prunești, sub numele de Pruneștii de Jos a fost înglobat la satul Albeni. Hârnea și Motosiți au fost înglobate la satul Bolbocești, al cărui nume îl poartă. La recensământul din 2002, avea o populație de 2.853 de locuitori.[1]

Subsolul conține lignit, petrol și gaze naturale care se exploatează. O parte a teritoriului este acoperit cu păduri de stejar, salcâm, frasin, fag și plop. Satul are un sistem de alimentare cu apă potabilă și gaz metan.

Obiective turistice Edit

Printre obiectivele de interes din spațiul comunei se află și Biserica „Sfântul Nicolae” - Săulescu, construită înainte de 1730 în satul Albeni. De asemenea putem enumera și bisericile din lemn, una cu hramul „Sfântul Gheorghe” (construită pe la 1800) și „Cuvioasa Parascheva” (din 1812) în satele Bârzeiu de Gilort respectiv Mirosloveni.

Imagini Edit

Bibliografie Edit

  • Dan Ghinea „Enciclopedia geografica a României”, vol 1, București, 1996, Editura Enciclopedică

Note Edit

Format:Comune-Gorjen:Albeni it:Albeni pt:Albeni simple:Albeni uk:Албень (комуна) vi:Albeni vo:Albeni