FANDOM

Eroare în script

Alexeni este o comună în județul Ialomița, Muntenia, România, formată doar din satul de reședință Alexeni. Ea este amplasată la 65 km distanță de București și se află în apropierea orașului Urziceni.

Geografie Edit

Comuna se află pe malul stâng al Ialomiței, la est de Urziceni și este străbătută de șoseaua națională DN2A, care leagă Urziceni de Slobozia, precum și de calea ferată care leagă cele două orașe, linie pe care este deservită de gara Alexeni. La nord de satul de reședință, pe teritoriul comunei se află o bază aeriană cu un aerodrom.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Alexeni făcea parte din plasa Câmpului din județul Ialomița, și avea în compunere satele Alexeni și Pupăzeni, cu 1583 de locuitori. În comună funcționau două școli (una de băieți și una de fete) și două biserici.[1] În 1925, Anuarul Socec arată că Alexeni făcea parte din plasa Urziceni și avea 2050 de locuitori în unicul său sat.[2]

În 1950, comuna a intrat în componența raionului Urziceni din regiunea Ialomița și apoi (după 1952) din regiunea București. În 1968, s-a revenit la organizarea administrativă pe județe și comuna a fost inclusă în județul Ilfov.[3][4] În 1981, după o reorganizare administrativă regională, comuna Alexeni a revenit la județul Ialomița.[5]

NoteEdit

Format:Comune-Ialomița Format:Comuna Alexeni, Ialomița

en:Alexeni it:Alexeni pt:Alexeni uk:Алексень (комуна) vi:Alexeni vo:Alexeni

Also on FANDOM

Random Wiki