FANDOM

Eroare în script Andrășești este o comună în județul Ialomița, Muntenia, România, formată din satele Andrășești (reședința) și Orboești.

Așezare Edit

Localitatea se află pe malul stâng al Ialomiței și este străbătută de șoseaua națională DN2A care leagă Urziceni de Slobozia, precum și de calea ferată ce leagă cele două orașe, linie pe care este deservită de stația Andrășești. În zona comunei, DN2A se intersectează cu șoseaua județeană DJ306, care o leagă de Albești spre sud și de Format:Com spre nord.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Andrășești făcea parte din plasa Ialomița-Balta a județului Ialomița și era formată din satele Andrășești și Orboești și cătunele Cadâna și Bălănică, cu 938 de locuitori. În comună funcționau două biserici și o școală primară mixtă.[1] În anul 1925, populația comunei era de 1293 de persoane, așa cum arată Anuarul Socec, iar în componența ei intrau satele Andrășești și Orboești, ea făcând parte din plasa Slobozia a aceluiași județ.[2]

În 1950, comuna a intrat în administrarea raionului Slobozia din regiunea Ialomița și apoi (după 1952) din regiunea București. În 1968, comuna a revenit la județul Ialomița, reînființat.[3][4]

NoteEdit

Format:Comune-Ialomița Format:Comuna Andrășești, Ialomița

en:Andrăşeşti it:Andrăşeşti pt:Andrăşeşti uk:Андрешешть (комуна) vi:Andrasesti vo:Andrăşeşti

Also on FANDOM

Random Wiki