FANDOM

Eroare în script Aninoasa este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Aninoasa (reședința), Săteni și Viforâta.

Populația comunei după recensământul din 2002 este de 5.892 locuitori.[1]

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Aninoasa făcea parte din plaiul Dealul-Dâmbovița din județul Dâmbovița, era formată doar din satul de reședință și avea 700 de locuitori. În comună funcționa o școală mixtă înființată în 1889 și o biserică.[2] Pe teritoriul actual al comunei funcționa atunci și comuna Viforâta, formată din cătunele Viforâta și Mahalaua, având în total 1500 de locuitori. Aici funcționau două biserici, o școală și mai multe fabrici de gaz. Pe teritoriul ei se aflau mănăstirile Dealu și Viforâta.[3] Satul Săteni era atunci arondat comunei Doicești.[4]

În 1925, comunele figurează în plasa Târgoviște a aceluiași județ. Comuna Aninoasa, formată din satul Aninoasa și cătunul Subdeldei avea 1368 de locuitori, iar comuna Viforâta, tot cu satele Mahalaua și Viforâta avea în total 2169 de locuitori.[5][6]

În 1950, comunele au trecut în subordinea raionului Târgoviște din regiunea Prahova, din care au făcut parte până în 1968. Între timp, comuna Viforâta a fost desființată și inclusă în comuna Aninoasa. În 1968, comuna Aninoasa a devenit comună suburbană a municipiului Târgoviște, luând forma actuală.[7][8] În 1989, comuna a fost resubordonată județului Dâmbovița.[9]

NoteEdit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Aninoasa, Dâmbovițaen:Aninoasa, Dâmboviţa it:Aninoasa (Dâmboviţa) nl:Aninoasa (Dâmbovița) pt:Aninoasa (Dâmboviţa) uk:Аніноаса (комуна, Димбовіца) vi:Aninoasa, Dâmbovița vo:Aninoasa (Dâmboviţa)

Also on FANDOM

Random Wiki