FANDOM

Eroare în script Băleni este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Băleni-Români (reședința) și Băleni-Sârbi.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, pe actualul teritoriu al comunei funcționau comunele Băleni-Români și Băleni-Sârbi, ambele formate din satele lor de reședință și facând parte din plasa Ialomița a județului Dâmbovița. Comuna Băleni-Români avea 1625 de locuitori și în ea funcționau o moară de apă, o fabrică de spirt, o fabrică de făină, o biserică și o școală mixtă cu 50–55 de elevi.[1] Comuna Băleni-Sârbi avea 1563 de locuitori și își trăgea numele de la faptul că aici s-au stabilit în vechime imigranți de origine slavă. La Băleni-Sârbi funcționau o biserică și o școală cu 69–75 de elevi, înființată în 1859.[2]

În 1925, cele două comune fuseseră unite și comasate în comuna Băleni, cu reședința la Băleni-Români. Comuna era arondată plășii Bilciurești și avea 3980 de locuitori.[3] În 1950, comuna a fost inclusă în raionul Târgoviște din regiunea Ploiești, din care a făcut parte până în 1968, când a revenit la județul Dâmbovița, reînființat.[4][5]

Geografie Edit

Comuna Băleni este amplasată în partea de sud a județului Dâmbovița, aflându-se la o distanță de aproximativ 20 km de municipiul Târgoviște.

Comuna Băleni este formată din doua sate și anume: Băleni Români și Băleni Sârbi.

Comuna se învecinează cu:

Principalele căi de acces către comuna Băleni sunt:

  • - drumul județean DJ 711 Târgoviște – Băleni – Bilciurești (DN 1A);
  • - drumul județean DJ 711C Băleni – Nucet;
  • - drumul comunal DC 41 Băleni - Cornățelu.

Comuna Băleni are o populație de cca. 8.499 de locuitori și dispune de dotări culturale, sociale și de prestari servicii specifice mediului rural.

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Băleni, Dâmbovițabg:Бълени de:Băleni (Dâmbovița) en:Băleni, Dâmboviţa eo:Băleni it:Băleni (Dâmboviţa) nl:Băleni (Dâmbovița) pt:Băleni (Dâmboviţa) uk:Белень (комуна, Димбовіца) vo:Băleni (Dâmboviţa)

Also on FANDOM

Random Wiki