FANDOM

Eroare în script

Bărbulești este o comună în județul Ialomița, Muntenia, România, formată doar din satul de reședință.

Așezare Edit

Comuna se află la vest de orașul Urziceni, pe ambele maluri ale râului Sărata și este străbătută de șoseaua națională DN1D, care leagă acest oraș de Ploiești, precum și de calea ferată ce pleacă din Urziceni către Ploiești și București, pe care este deservită de halta Bărbulești.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Bărbulești făcea parte din plasa Câmpul a județului Ialomița și avea în compunere satele Bărbulești, Poșta și Ursari cu o populație de 1736 de locuitori. În comună se aflau o biserică ortodoxă și o școală cu 24 de elevi (dintre care 4 fete).[1]

În 1925, Anuarul Socec consemnează comuna în plasa Urziceni, având 1280 de locuitori în unicul sat Bărbulești.[2] În 1931, ea a devenit comună suburbană a comunei urbane Urziceni.[3]

În 1950, comuna a trecut în subordinea raionului Urziceni din regiunea Ialomița și apoi (după 1952) din regiunea București și la un moment dat a fost desființată, fiind inclusă în comuna Armășești.[4][5] Comuna a reapărut în 2006, când satul Bărbulești s-a separat din nou de comuna Armășești și a format comuna de sine stătătoare.[6]

NoteEdit

Format:Comune-Ialomița Format:Comuna Bărbulești, Ialomițaen:Bărbuleşti uk:Бербулешть

Also on FANDOM

Random Wiki