FANDOM

Format:Cutie Comune România Balș este o comună în județul Iași, Moldova, România.

Amplasare geografică Edit

Comuna Balș este situată în partea de sud-est a Câmpia Moldovei, respectiv în depresiunea Jijia-Bahlui, în preajma zonei de contact a acesteia cu sectorul cel mai de sud-est al Podișului Sucevei și cu cel de nord-vest al Podișului Central Moldovenesc. Are ca vecini pe:

Relief Edit

Relieful comunei Balș este preponderent de stepă și silvo-stepă.

Substratul geologic Edit

În comuna Balș subtsratul geologic este constituit din formațiuni cuaternare, care tind să formeze în parte inferioară în formațiuni sarmantiene.

Solul Edit

În zona comunei Balș predomină cernoziomurile în următoarele stadii de evoluție:

  • stadiul incipient
  • stadiul mijlociu
  • stadiul evoluat

Flora Edit

Flora în regiunea este reprezentată de păiuș, colilie, Eiruta, bărboasa, pirul, pelinița, la care se mai adaugă, în zonele de luncă iarba câmpului, coada-vulpii, vergina, pătlagina si timoftica.

Fauna Edit

Fauna este reprezentată de:

Demografie Edit

În comuna Balș populația este majoritar de etnie română. În satul Balș există o populație de romi, constituind aprox. 10% din populația comunei, aceștia dorind să creeze o asociație care să îi reprezinte.

Infrastructură și telecomunicații Edit

Infrastructură rutieră Edit

În perimetrul comunei Balș trec următoarele drumuri:

Infrastructură tehnică Edit

Toate satele ce aparțin comunei Balș sunt electrificate, în prezent lucrându-se în zona satului Boureni la extinderea rețelei energetice de joasă tensiune în zonele de dezvoltare ulterioară a satului.

Also on FANDOM

Random Wiki