FANDOM

Eroare în script Bilciurești este o comună în județul Dâmbovița, situată, la 49 km de București, pe drumul spre Târgoviște, via Buftea. Cuprinde 2 sate: Bilciurești (reședință) și Suseni-Socetu.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Bilciurești era reședința plășii Ialomița din județul Dâmbovița, și era formată din cătunele Bilciurești, Socetu și Frecăței, cu 2000 de locuitori. În comună funcționau o moară cu aburi, două biserici, o școală de băieți cu 55–70 de elevi și una de fete, cu 23–40 de eleve. Școala de fete a fost deschisă în 1889, când s-a construit sediul ambelor școli, pe un teren lăsat în acest scop prin testament de către proprietarul Chiriță Vasilescu.[1] În 1925, comuna era în continuare reședință de plasă, denumită Bilciurești, și avea în compunere satele Chiriac, Suseni și Bilciurești, cu 2600 de locuitori.[2]

În 1950, comuna a trecut la raionul Răcari din regiunea București, din care a făcut parte până în 1968, când a revenit, în componența actuală, la județul Dâmbovița, reînființat.[3][4]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Bilciurești, Dâmbovițaen:Bilciureşti it:Bilciureşti nl:Bilciurești pt:Bilciureşti uk:Білчурешть (комуна) vi:Bilciuresti vo:Bilciureşti

Also on FANDOM

Random Wiki