FANDOM

Pagina „Borcea” trimite aici. Pentru alte sensuri vedeți Borcea (dezambiguizare)

Format:Cutie Comune România Borcea este o comună în județul Călărași, Muntenia, România. A luat ființă în urma reorganizării administativ-teritoriale a României din anul 1968, având în componență un singur sat (Borcea) și o singură primărie comunală, Borcea .[1]

Înainte de 1968, pe teritoriul actual al comunei Borcea ființau următoarele localități rurale cu reședințe comunale separate: Cocargeaua și Pietroiu ( v. Pietroiu, Călărași). Până în anul 1981 comuna Borcea a făcut parte din județul Ialomița. Din ianuarie 1981 comuna Borcea face parte din județul Călărași (v. Decretul Consiliului de Stat nr. 15 din 23 ianuarie 1981).

Vatra comunei Borcea se află situată pe malul stâng al brațului Dunării: Brațul Borcea. Teritoriul extravilan al comunei Borcea se întinde de o parte și alta a Brațului cu același nume: în stânga, spre Câmpia Bărăganului de Sud, unde se află vatra satului și cea mai mare parte a suprafețelor agricole, în dreapta, teritoriul agricol cuprinzând și o parte din Balta Borcea (Ialomiței).

Vatra așezării Borcea se află la intersecția meridianului de 25º 25' long. E cu paralela de 44º 20' lat. N (cf. Hărții județului Ialomița, Scara 1:100 000, lucrată de Inst.Geo. al Armatei și publcată de Arta Topografică în 1908).

Coordonatele geografice (aproximative) ale teritoriului întregii localității:

  • Limita estică: 25º 26' long. E;
  • Limita vestică: 25º 21' long. E;
  • Limita sudică: 44º 12' lat. N;
  • Limita nordică: 44º 25' lat. N;

Note Edit

  1. Județele României Socialiste, Editura Politică, București, 1969, p.313.

Legături externe Edit

Format:Comune-Călărași

Also on FANDOM

Random Wiki