FANDOM

Eroare în script Bucșani este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Bucșani (reședința), Hăbeni, Racovița și Rățoaia.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Dealul-Dâmbovița a județului Dâmbovița și avea în componență satele Bucșani, Habeni-Bucșani și Adânca, având în total 1046 de locuitori. În comună funcționau o moară de apă, două biserici și o școală mixtă cu 70–90 de elevi.[1] La acea vreme, pe teritoriul actual al comunei funcționa și comuna Hăbeni, formată din satele Hăbeni, Racovița și Rățoaia. Această comună avea 1027 de locuitori și în ea funcționau o biserică și o școală.[2]

În 1925, satul Rățoaia trecuse de la comuna Hăbeni la comuna Bucșani, aceasta din urmă având 2015 locuitori în satele Rățoaia și Bucșani.[3] Comuna Hăbeni a rămas cu satele Hăbeni și Racovița (reședința), cu 1400 de locuitori.[4]

În 1950, cele două comune au fost arondate raionului Târgoviște din regiunea Prahova și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968, comuna Hăbeni a fost desființată și absorbită de comuna Bucșani, comună ce a revenit la județul Dâmbovița, reînființat.[5][6]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Bucșani, Dâmbovițaen:Bucşani, Dâmboviţa it:Bucşani (Dâmboviţa) nl:Bucșani pt:Bucşani (Dâmboviţa) uk:Букшань (комуна, Димбовіца) vo:Bucşani (Dâmboviţa)

Also on FANDOM

Random Wiki