FANDOM

Eroare în script Butimanu (în trecut, Butimanu-Luceanca) este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Bărbuceanu, Butimanu (reședința), Lucianca și Ungureni. Este străbătută de șoseaua națională DN1A, care leagă Bucureștiul de Ploiești prin Buftea, și care pe teritoriul comunei se intersectează cu DJ711, drum județean ce duce la Târgoviște.

Istoric Edit

Cercetările arheologice efectuate pe teritoriul comunei Butimanu au demonstrat o continuitate neîntrerupta de locuire pe aceste meleaguri. Primele indicii ale unei culturi materiale umane dateaza din paleoliticul superior(cca. 35.000-1.000 I.Hr):

  • situl arheologic medieval digul 3 în apropierea lacului Sterianu, la extremitatea estică;
  • asezarea medievala timpurie la N de sat si S-E de satul Finta (sec XI-XII);
  • situl arheologic Movila Motoroiu situat la 200m N de lacul Sterianu II;
  • asezarea Latene la extremitatea de est în locul de cufluență a văii Luciu cu Valea Ceaușului;
  • situl arheologic Biserica de lemn in centrul satului Decindea;
  • situl arheologic Ferma avicolă nr.1.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Butimanu-Luceanca și făcea parte din plasa Snagov a județului Ilfov. Era alcătuită din satele Butimanu, Linia-Luceanca, Luceanca, Pășcăneanca, Sterianu de Sus, Sterianu de Mijloc și Sterianu de Jos, cu 1226 de locuitori ce trăiau în 276 de case. Comuna avea două biserici, la Butimanu și Luceanca, și o școală mixtă.[1] Un sat cu numele Butimanu se afla și în apropiere, în județul vecin Dâmbovița, în comuna Cătunu.[2] În 1925, comuna Butimanu-Lucianca era în plasa Buftea-Bucoveni a aceluiași județ Ilfov, având aceeași compoziție și 1964 de locuitori.[3]

În 1950, comuna a trecut în administrarea raionului Răcari din regiunea București. În 1968, comuna a căpătat componența actuală și a revenit la județul Ilfov, reînființat.[4][5]

În 1981 a avut loc o nouă reorganizare administrativă a zonei și comuna a fost transferată la județul Dâmbovița.[6]

Note Edit

Format:Județul Dâmbovița Format:Comuna Butimanu, Dâmbovițaen:Butimanu it:Butimanu nl:Butimanu pt:Butimanu uk:Бутіману (комуна) vi:Butimanu vo:Butimanu

Also on FANDOM

Random Wiki