FANDOM

Eroare în script Călărași este o comună în județul Dolj, Oltenia, România.

Comuna este așezată în partea de sud a județului, între orașele Bechet și Dăbuleni. Mai precis, comuna se află la 1 km de Dăbuleni și la 7 km de Bechet, pe șoseaua Bechet - Corabia.

Localitatea Călărași se află la 40 de km de Corabia și la 72 km de Craiova. La 1 km sud se află satul Sărata care aparține de comuna Călărași. Ambele sate componente ale comunei sînt compacte, cu ulițe largi, bine delimitate. Localitatea se află în zona nisipoasă din sudul Olteniei. Terenurile agricole sînt irigate din sistemul de irigații Sadova-Corabia, sistem realizat în anii 70, cu ajutorul unor firme din Anglia. Zona fiind nisipoasă, nu este prielnică culturilor cerealiere. Totuși acestea se cultivă în special în zona de vest a comunei precum și în lunca Dunării. Aici crește foarte bine vița de vie. În trecut soiul specific zonei era roșioara, ulterior apărînd și alte soiuri. La dezvoltarea viticulturii, precum și a pomiculturii, pe terenurile nisipoase, a contribuit, de-a lungul timpului Stațiunea de cercetări horticole, care își are sediul în prezent la Dăbuleni. De asemenea, un rol important l-a jucat în dezvoltarea agriculturii, Liceul agricol de la Bechet, în prezent desființat. În localitate există trei școli generale (două în Călărași și una în Sărata), un cămin cultural și două biserici (una în Călărași și una în Sărata).

Activități economice Edit

Principala activitate economică în Calarasi este agricultura și legată de aceasta o mică industrie de prelucrare. În ultimii aniFormat:Când la Calarasi au apărut și semne de întărire a serviciilor de diverse tipuri și a comerțului. Sunt prezente mai multe bănci și există chiar și servicii de televiziune prin cablu, cu post local de televiziune. Sunt prezente diferite firme: materiale de constructii, minimarketuri, supermaketuri, farmacii. Firma Web Design si Servicii Web - S.C Fzones Media Design SRL

Solurile nisipoase de la Calarasi sunt favorabile viței de vie și în special culturilor de pepeni, astfel că zona este cunoscută ca „patria lubenițelor”. În zonele unde pământurile sunt mai fertile, se cultivă și cereale.

În Calarasi a fost înființată SCCCPN (Stațiunea Centrală de Cercetări pentru Cultura Plantelor pe Nisipuri). SCCCPN Dabuleni funcționează în subordinea Academiei de Știinte Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Sisești” - București. Are sediul în comuna Dabuleni, județul Dolj, pe Drumul National - Bechet-Corabia, la 75 km de Craiova și 40 km de Corabia.

PersonalitățiEdit

Legături externe Edit

Orașe înfrățite Edit

Note Edit

Format:Ciot-ro-dj Format:Comune-Doljfr:Călăraşi (Dolj)

Also on FANDOM

Random Wiki