FANDOM

Eroare în script Cobia este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Blidari, Călugăreni, Căpșuna, Cobiuța, Crăciunești, Frasin-Deal, Frasin-Vale, Gherghițești (reședința), Mănăstirea și Mislea. Comuna se află la sud-vest de Târgoviște și este străbătută de șoseaua județeană DJ702E care leagă orașul Găești de valea Dâmboviței.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Cobia făcea parte din plasa Cobia a județului Dâmbovița și era formată din 12 cătune (Frasinu din Deal, Frasinu din Vale, Blidari, Căpșuna, Gura Porcului, Călugăreni, Bumboaia, Crăciunești, Gherghițești, Mănăstioara, Făgetul și Arsurele), cu o populație totală de 3256 locuitori. În comună funcționa mănăstirea Cobia, fondată de Șerban Cantacuzino, alte șapte biserici în diferite sate, și o școală mixtă cu 66 de elevi.[1]

În 1925, comuna avea aceeași alcătuire și făcea parte din plasa Găești a aceluiași județ, având 4005 locuitori.[2]

În 1950, comuna a fost inclusă în raionul Găești din regiunea Argeș (denumită între 1952 și 1960 regiunea Pitești). În 1968, comuna a redevenit parte a județului Dâmbovița, reînființat.[3][4]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Cobia, Dâmbovițaen:Cobia, Dâmboviţa it:Cobia nl:Cobia (Roemenië) pt:Cobia uk:Кобія vo:Cobia

Also on FANDOM

Random Wiki