FANDOM

Eroare în script Comișani este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Comișani (reședința) și Lazuri. Comuna este traversată de șoseaua județeană DJ711, care leagă Târgoviște de Bilciurești.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Dealul-Dâmbovița și avea în compunere doar satul de reședință, cu o populație de 1246 de locuitori. Aici funcționa o școală mixtă cu 31–45 de elevi și o biserică ortodoxă.[1] Pe atunci, satul Lazuri, care avea 740 de locuitori, o biserică și o școală, forma o comună de sine stătătoare, aflată în aceeași plasă.[2]

În 1925, comuna Lazurile fusese desființată și inclusă în comuna Comișani, care avea în compunere satele Comișani, Lazurile și Matracaua, precum și cătunele Dimoiu și Nisipurile, populația lor totală fiind de 3542 de locuitori. Comuna făcea parte din plasa Târgoviște a aceluiași județ.[3]

În 1950, comuna a fost inclusă în raionul Târgoviște din regiunea Prahova și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968 a revenit la județul Dâmbovița, în alcătuirea sa actuală, satele Dimoiu, Nisipurile și Matraca fiind transferate comunei Ulmi.[4][5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Comișani, Dâmbovițaen:Comişani it:Comişani nl:Comișani pt:Comişani uk:Комішань (комуна) vi:Comisani vo:Comişani

Also on FANDOM

Random Wiki