FANDOM

Pentru alte sensuri, vezi Costești.

Eroare în script

Costești este o comună din județul Buzău, Muntenia, România, formată din satele Budișteni, Costești (reședința), Gomoești, Groșani, Pietrosu și Spătaru. Suprafața intregii comune este de 5710 ha, din care intravilan 361 ha și extravilan 5350 ha. Este o comună de mărime medie în cadrul județului Buzău (cca. 5.000 locuitori la începutul anilor 1990) și prin așezarea sa se încadrează în rețeaua de localități suburbane ale municipiului Buzău. Comuna numără 1716 gosopodării.[1]

Așezare Edit

Comuna se află în sudul județului, în câmpia Buzăului, subdiviziune a Câmpiei Române, în vecinătatea sud-estică a municipiului Buzău, în zona sa suburbană. Ea este străbătută de șoseaua națională DN2, care leagă Buzăul de București. Din acest drum, pe teritoriul comunei, se mai ramifică două importante șosele naționale: la Costești, DN2C asigură legătura Buzăului cu Slobozia, iar la Spătaru se ramifică DN2B, drum care duce tot spre Buzău, dar trece prin sud-estul orașului și duce către Brăila. În afară de aceste drumuri naționale, la Costești se ramifică din DN2 și șoseaua județeană DJ203G, care duce către stațiunea Sărata-Monteoru.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna era inclusă în plasa Câmpul din județul Buzău și era formată din satele Budești, Costești, Gomoești, Groșani și Pietrosu, cu o populație de 1520 de locuitori, ce trăiau în 369 de case. În comună funcționau 4 biserici și o școală cu 64 de elevi în satul de reședință.[2] Până în 1925, comunei Costești i-a fost arondat și satul Spătaru, care până atunci făcuse parte din comuna Simileasca; astfel, comuna, aflată în plasa Glodeanurile din același județ, ajunsese la o populație de 2250 de locuitori.[3]

La recensământul din 6 aprilie 1941, ordonat de guvernul generalului Ion Antonescu după prăbușirea României Mari, comuna număra 3669 suflete.[4]

În 1950, comuna a fost arondată raionului Buzău din regiunea Buzău și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968, a revenit la județul Buzău, reînființat, în componența actuală.[5][6]

La recensământul din 2002, au fost înregistrați 4778 locuitori,[7] iar datele preliminare ale celui din 2011 arată o populație de 4609 persoane.[1]

Note Edit

  1. Eroare la citare: Etichetă <ref> invalidă; niciun text nu a fost furnizat pentru ref-urile numite insse_2011
  2. Format:Citat MDGR
  3. Comuna Costești în Anuarul Socec al României-mari”. Biblioteca Congresului SUA. http://lcweb2.loc.gov/cgi-bin/ampage?collId=gdc3&fileName=scd0001_20030122001ropage.db&recNum=130. Accesat la 7 martie 2012. 
  4. Recensământul general al României din 1941, 6 aprilie. Date sumare provizorii, București, 1944
  5. Legea nr. 3/1968”. Lege-online.ro. http://www.lege-online.ro/lr-LEGE-3-1968-(46891).html. Accesat la 9 noiembrie 2012. 
  6. Legea nr. 2/1968”. Monitoruljuridic.ro. http://www.monitoruljuridic.ro/act/lege-nr-2-din-16-februarie-1968-republicata-privind-organizarea-administrativa-a-teritoriului-republicii-socialiste-romania-emitent-marea-adunare-nationala-46045.html. Accesat la 9 noiembrie 2012. 
  7. Eroare la citare: Etichetă <ref> invalidă; niciun text nu a fost furnizat pentru ref-urile numite edrc_2002

Format:Comune-Buzău Format:Comuna Costești, Buzăuen:Costeşti, Buzău it:Costeşti (Buzău) uk:Костешть (комуна, Бузеу) vo:Costeşti (Buzău)

Also on FANDOM

Random Wiki