FANDOM

Eroare în script Costeștii din Vale este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Costeștii din Vale (reședința), Mărunțișu și Tomșani.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Costești și se afla în plasa Bolintinul din județul Dâmbovița. Era formată din cătunele Costești-Vatra (Costeștii din Vale), Puțul cu Salcia și Bucuroaia, având în total 810 locuitori. În comună, funcționau o biserică și o școală.[1] Pe teritoriul actual al comunei mai era atunci organizată în aceeași plasă și comuna Mărunțișu, formată din satele Tomșani, Mărunțișu, Poșta și Matracaua, cu 900 de locuitori. În comuna Mărunțișu funcționau două biserici.[2]

În 1925, cele două comune erau arondate plășii Titu din același județ. Comuna Mărunțișu avea 1253 de locuitori în satele Mărunțișu, Mărunțișu-Titu, Tomșani și în cătunele Matracaua și Poșta.[3] Comuna Costești, cu satele Bucuroaia, Costeștii din Deal, Costești-Vatra, Merișu și Puțu cu Salcia, avea 1886 de locuitori.[4]

În 1950, comunele au fost incluse în raionul Titu din regiunea București și în timp au fost comasate, prin desființarea comunei Mărunțișu și unirea ei cu o parte din comuna Costești, luând numele și componența actuală. În 1968, comuna Costeștii din Vale a revenit la județul Dâmbovița, reînființat. Tot atunci, satele Bucuroaia, Matracaua și Merișu au fost desființate și incluse în satul Costeștii din Vale.[5][6]

Personaliăți Edit

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Costeștii din Vale, Dâmbovița Format:Ciot-ro-db

en:Costeştii din Vale it:Costeştii din Vale nl:Costeștii din Vale pt:Costeştii din Vale uk:Костештій-дін-Вале (комуна) vi:Costestii din Vale vo:Costeştii din Vale

Also on FANDOM

Random Wiki