FANDOM

Eroare în script Crevedia este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România. Cuprinde 5 sate: Cocani, Crevedia (reședință), Dârza, Mânăstirea și Samurcași. Comuna se află la limita cu județul Ilfov, și este traversată de șoseaua națională DN1A care leagă București de Ploiești prin Buftea și este deservită pe calea ferată de halta Dârza, de pe linia București–Ploiești.

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Crevedia făcea parte din plasa Snagov a județului Ilfov și era formată din satele Crevedia de Sus, Crevedia de Jos, Cocani și Dârza, cu 1272 de locuitori ce trăiau în 324 de case. În comună funcționau trei biserici, la Crevedia de Jos, Cocani și Dârza, și o școală mixtă cu 34 de elevi (dintre care 8 fete).[1]

În 1925, comuna Crevedia era arondată plășii Buftea-Bucoveni a aceluiași județ și avea în compunere satele Crevedia de Jos, Crevedia de Sus și Dârza, cu o populație totală de 1544 de locuitori.[2]

În 1950, ea a fost transferată raionului Răcari din regiunea București. În 1968, a revenit la județul Ilfov, reînființat și a căpătat actuala componență.[3][4] Această situație s-a păstrat până în 1981, când, după o reorganizare administrativă a zonei, a fost transferată județului Dâmbovița.[5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Crevedia, Dâmbovița Format:Ciot-ro-dben:Crevedia it:Crevedia (Dâmboviţa) nl:Crevedia pt:Crevedia (Dâmboviţa) uk:Креведія (комуна) vi:Crevedia vo:Crevedia