FANDOM

Eroare în script Dragodana este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Boboci, Burduca, Cuparu, Dragodana (reședința), Pădureni, Picior de Munte și Străoști.

Așezare Edit

Comuna Dragodana este traversată de șoseaua DN72, ce leagă orașul Găești de municipiul resedință de județ Târgoviște.

Istoric Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna aparținea plășii Cobia din județul Dâmbovița și era alcătuită din cătunele Meri, Moara Popii, Cătunu Păunei și Dragodana, cu o populație totală de 886 de locuitori. Pe teritoriul comunei funcționau două biserici și comuna era cunoscută pentru producția de tutun.[1]

La acea vreme, pe teritoriul actual al comunei, funcționau, în aceeași plasă, și comunele Cuparu și Picior de Munte. Comuna Cuparu avea în compunere satele Burduca și Cuparu, cu 598 de locuitori și în ea funcționau două biserici și o moară de apă.[2] Comuna Picior de Munte avea doar satul de reședință, cu 980 de locuitori, o biserică și o școală.[3]

În 1925, comuna Cuparu fusese desființată și inclusă în comuna Dragodana; aceasta făcea parte din plasa Găești a aceluiași județ și avea acum satele Dragodana, Străoști, Păunei, Meri, Burduca și Cuparu.[4] Comuna Picior de Munte avea tot un singur sat cu 1242 de locuitori, și era inclusă în aceeași plasă.[5]

În 1950, cele două comune au trecut în subordinea raionului Găești din regiunea Argeș. În 1968, comuna Picior de Munte s-a desființat și a fost inclusă în comuna Dragodana, satul Păuna fiind inclus în satul Picior de Munte; de atunci, comuna are componența actuală și face parte din județul Dâmbovița.[6][7]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Dragodana, Dâmbovița

en:Dragodana it:Dragodana nl:Dragodana pt:Dragodana uk:Драгодана (комуна) vi:Dragodana vo:Dragodana

Also on FANDOM

Random Wiki