FANDOM

Eroare în scriptDumbrăveni este o comună în județul Vrancea. Numele vechi al comunei este Plăinești. Cuprinde 4 sate: Alexandru Vlahuță, Cândești, Dragosloveni, Dumbrăveni (reședință).

În anii 1950, comuna Dumbrăveni a fost denumită Suvorov, întrucât, în anul 1788, generalul rus a câștigat două mari victorii la Focșani și la Râmnicu Sărat.

Numele vechi al comunei a fost Plaginești, după numele moșierului Al. Plagino, apoi s-a transformat fonetic în Plăinești. Înainte de Plaginești s-a numit Târgul Cucu.[necesită citare] În 1949, când se împlineau 160 ani de la luptele din 1789 duse pe râul Râmnicu-Sărat și unde a luptat și armata rusă condusă de generalul Aleksandr Suvorov, comuna a fost rebotezată cu numele acestuia. În centrul comunei Dumbrăveni este amplasată statuia generalisimului Alexandr Suvorov.

În 1965 comunei i-a fost schimbat numele în Dumbrăveni. Aici, din totdeauna, duminica are loc un mare târg, unde se întâlnesc mocanii de la curbura Carpaților, cojanii de la câmpie și podgorenii localnici din zonă pentru schimburi de produse specifice zonelor respective.

Personalități Edit

Legături externe Edit

Format:Casete de navigare simplă Format:Ciot-ro-vn