FANDOM

Format:Cutie Comune România Grajduri este o localitate în județul Iași, Moldova, România.

Așezare geografică Edit

Comuna Grajduri se află la o depărtare de circa 25 km sud de municipiul Iași, pe drumul județean care duce spre Vaslui. Accesul în comună se poate face fie cu mijloace auto, pe drumul județean care leagă municipiul reședință de județ de comuna Scânteia, fie cu trenul, stația SNCFR Grajduri fiind localizată la cca. un 1 km depărtare de vatra satului.

Istoric Edit

Primul document care atestă locuirea acestor meleaguri datează din anul 1423 prin care domnitorul Alexandru cel Bun oferea lui Oană Popșa spre stăpânire moșia Sârbi.

Sate componenteEdit

În structura sa administrativă, comuna cuprinde satele: Grajduri, Valea Satului, Pădureni, Cărbunari și Poiana cu Cetate, numărând aproximativ 5000 de locuitori.

Ocupatia locuitorilor Edit

Principala lor sursă de venit o reprezintă agricultura (culturile agricole de porumb sau grâu și creșterea animalelor).

ÎnvățământEdit

În fiecare sat component al comunei funcționează câte o școală generală cu clasele I-IV afiliate Școlii cu clasele I-VIII Grajduri, singura din comună care are personalitate juridică. Locuitorii beneficiază și de serviciile Bibliotecii comunale "Elena Cuza", care administrează un fond de carte din diverse domenii însumând aproape 13 000 de volume. Sediul acesteia se află în incinta unui Cămin cultural care oferă și alte programe educativ-recreative și de divertisment tinerilor din comună.

Personalități localeEdit

Obiective turisticeEdit

FotogalerieEdit

Mai multe informatii si fotografii de la GRAJDURI, judetul Iasi [1].