FANDOM

Eroare în script

Grindu este o comună din județul Ialomița, Muntenia, România

Așezare Edit

Grindu se află în sud-estul României, în județul Ialomița, în Câmpia Bărăganului.[1]. Distanțele până la satele vecine sunt: spre nord, 6 km până în satul Brăgăreasa, județul Buzău; spre vest, 7 km până în satul Cotorca, județul Buzău și 12 km până în satul Gârbovi, județul Ialomița; spre sud-vest, 7 km până în satul Grindași, județul Ialomița; spre sud, 15 km până în satul Malu, județul Ialomița; spre est, 8 km până în satul Colelia, județul Ialomița. [2]

Etimologie Edit

Numele de Grindu provine de la substantivul grind care în Bărăgan înseamnă orice mică ridicătură de teren în câmpia plană (din slavă: grendu). Numele se datorează faptului că vatra satului este amplasată pe o fâșie de teren un pic mai înaltă decât împrejurimile.

Flora Edit

Fișier:Arctium lappa02.jpg

Flora arealului Grindu este formată din plante precum: lobodă, căpriță, moțar (știr), lipan (brusture), negară, mohor, chir (pir), păpădie, rapiță, cucută (mătrăgună), sunătoare, pelin, mușețel, turbare (ciumăfaie),nalbă, troscot, mac, cicoare, scaiete, ciulin, urzică, gărdurariță (dracilă), bozie, soc, măceș, mur etc. Arborii cei mai frecvenți sunt: salcâmul, dudul, plopul etc.

Fauna Edit

Fișier:Europäischer Ziesel aus Erdloch guckend.jpg

Fauna este reprezentată

prepeliță, potârniche, ciocârlie, pupăză, ciocănitoare, sticlete, cucuvea, bufniță, porumbel, guguștiuc, prigorie, pițigoi etc. O mențiune aparte merită dropia, acum dispărută din fauna Bărăganului.

  • de reptile precum gușterul ((varietate de șopârlă, Lacerta viridis)).
  • de batracieni precum broască, brotăcel (broască ce trăiește pe plante, de culoare verde, Hyla arborea)
  • de insecte precum: lăcustă, cosaș, greiere, bondar etc.

Populația Edit

Din totalul populației de 2438, înregistrat la Recensământul din 2002 [3], 97,82% sunt români, iar 2,17% romi (țigani). Limba maternă a locuitorilor din Grindu este în exclusivitate româna. Cu câteva excepții, toți sunt creștini ortodocși.

Economia Edit

Majoritatea locuitorilor se ocupă cu agricultura sau cu zootehnia, care reprezintă sursele principale de venit. Agricultura înseamnă cultivarea unor plante precum grâul, secara, porumbul, sfecla de zahăr, floarea-soarelui. Sporadic, se mai cultivă in, rapiță, tutun, ricin etc. Dintre pomii frunciferi, cel mai răspândit este corcodușul care pare a aparține florei spontane. Alți pomi fruntiferi cultivați la Grindu: cireșul, vișinul, prunul, mărul, părul, gutuiul, nucul. Zootehnia este reprezentată de creșterea, în special în gospodăriile proprii, a unor animale precum vaca, porcul, oaia, capra, calul etc. Dintre păsările domestice crescute la Grindu amintim: găina, gâsca, rața, curca, porumbelul. Legumicultura este slab dezvoltată.

Monumente istorice Edit

Conform listei monumentelor de patrimoniu dată publicității de către Ministerul Culturii și Cultelor [4], biserica Înălțarea Domnului, construită între anii 1838-1842 de către Marele Culcer Ispas Făgărășanu este considerată monument istoric, făcând parte din patrimoniul național.

Personalițăți originare din Grindu Edit

În comuna Grindu s-au născut multe personalități ale vieții culturale, politice, universitare din România, cum ar fi:

Monografii consacrate localității Grindu Edit

  • Preot Ioan Ciolca. 1944. Grindu - Monografie. București: Tiparul Românesc; retipărită în 1998 în facsimil după ediția 1944, Editura Star Tipp Slobozia. ISBN 973-98593-1-8

Referințe Edit

  1. Lista localităților din județul Ialomița. http://www.listafirme.ro/localitati/ialomita.htm. Accesat la 4 ianuarie 2008. 
  2. Preot Ioan Ciolca. 1944. Grindu-Monografie. București : Tiparul Românesc. Pag. 12.
  3. Eroare la citare: Etichetă <ref> invalidă; niciun text nu a fost furnizat pentru ref-urile numite edrc_2002
  4. Ministerul Culturii ÅžI Cultelor

Legături externe Edit

Format:Comune-Ialomițauk:Грінду (комуна, Яломіца)

Also on FANDOM

Random Wiki