FANDOM

Eroare în script Gura Ocniței este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Adânca, Gura Ocniței (reședința), Ochiuri și Săcueni.

Așezare Edit

Comuna se află în estul județului, la est de Târgoviște, pe cursul inferior al râului Slănic, și este străbătută de șoseaua DN72, care leagă Târgoviște de Ploiești.

Istoric Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Gura Ocniței făcea parte din plaiul Dealul-Dâmbovița din județul Dâmbovița și era formată doar din satul de reședință, în care trăiau 840 de locuitori și în care funcționau o biserică și o școală.[1] Pe atunci, satul Săcueni alcătuia o comună de sine stătătoare în același plai, având 719 locuitori. În comuna Săcueni funcționau o biserică, o școală, fabrici de var, țuică și cărămidă.[2] De asemenea, satul Adânca alcătuia și el comuna Adânca, cu 911 locuitori. La Adânca funcționau o școală întreținută de stat, cu 30–40 de elevi, o biserică, o judecătorie comunală și un șef de garnizoană.[3]

În 1925, comuna Gura Ocniței avea în compunere în plus și satul Gărgoteni, având 1296 de locuitori și făcând parte din plasa Târgoviște a aceluiași județ.[4] Din aceeași plasă făcea atunci parte și comuna Secueni, care avea în compunere satele Secueni și Adâncata, împreună cu cătunul Malurile, cu o populație totală de 2564 de locuitori.[5]

În 1950, comunele au fost arondate raionului Târgoviște din regiunea Prahova și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968, comuna Săcueni a fost și ea desființată și inclusă în comuna Gura Ocniței, care a revenit județului Dâmbovița (reînființat).[6][7]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Gura Ocniței, Dâmbovița

de:Gura Ocniței en:Gura Ocniţei it:Gura Ocniţei nl:Gura Ocniței pt:Gura Ocniţei uk:Гура-Окніцей (комуна) vi:Gura Ocnitei vo:Gura Ocniţei

Also on FANDOM

Random Wiki