FANDOM

Format:Cutie Comune România Gurbănești este o comună în județul Călărași, Muntenia, România.

Localitatea Gurbănești este amplasată la sud-vest de orașul Lehliu-Gară la aproximativ 25 km, accesul făcandu-se pe DJ 303 și comunal pe DC 74, cota absolută la care se situează localitatea fiind de 50-60 m. Sub aspectul morfologic zona aparține părții de nord-vest a Bărăganului sudic , iar din punct de vedere climatic zona prezintă o climă continentală excesivă cu contraste mari de la vară la iarnă, puse în evidență de factorii climaterici caracteristici fiecărui sezon.

Localnicii se mândresc cu amplasamentul comunei care permite activități în domeniul turistic de agrement(lacuri, plantări de salcâmi).

Listă sate aparținătoare: Preasna - 193 locuitori Valea Presnei - 317 locuitori Coțofanca - 535 locuitori Gurbănești - 529 locuitori

Populația este de 1674 de locuitori, din care populație aptă de muncă 400 de persoane.

Populația totală: 1674 locuitori Populație bărbați: 810 persoane Populație femei: 864 persoane

Structură etnică cuprinde în proporție de aproximativ 91% români, restul fiind reprezentată de rromi.

Religia predominantă este cea ortodoxă, un procent foarte mic din populație fiind de religie româno-catolică.

Comuna Gurbănești este atestată documentar în anul 1550, de către MIRCEA CIOBANUL VOIEVOD. Ea constituie o așezare pitorească în plină campie a Mostiștei, străbătută de firul șerpuitor al apei cu același nume. Pămant cu vechi tradiții în istoria multimilenară a patriei noastre, teritoriul județului Călărași a cunoscut odată cu scurgerea veacurilor toate etapele dezvoltării istorice a poporului roman. Cele mai recente descoperiri arheologice demonstrează existența societății omenești și spatiul călărășean încă din perioada neoliticului timpuriu.

Suprafața comunei este de 7472 ha, din care 5900 ha arabile. Astfel agricultura reprezintă una din ocupațiile cele mai importante ale comunei. Pe răul Mostiștea se organizează periodic campionate de pescuit, fapt ce recomandă investiții în amenajarea unor baze pentru pescuitul de agrement și de performanță.

Format:Comune-Călărași Format:Ciot-ro-cl

Also on FANDOM

Random Wiki