FANDOM

Eroare în script Hulubești este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Butoiu de Jos, Butoiu de Sus, Hulubești (reședința), Măgura și Valea Dadei.

Așezare Edit

Comuna se află în sud-vestul județului, la 35 km de reședința Târgoviște, pe teritoriul ei intersectându-se șoselele județene DJ702A și DJ702D, care o leagă de Crângurile de Sus pe DN7 și de Dragomirești, pe DN72A.

Istoric Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Dâmbovița-Dealul a județului Dâmbovița și era compusă din satele Hulubești, Gămești și Strâmbu, cu o populație de 1276 de locuitori. Comuna, cu un teritoriu foarte împădurit, avea o școală, trei biserici și mai multe mori de apă.[1] La acea vreme, pe teritoriul actual al comunei, mai funcționa, în aceeași plasă, și comuna Butoiu, formată din satele Butoiu de Jos, Butoiu de Sus și Valea Dadei, cu o populație de 995 de locuitori. În comună funcționau o școală clădită de locuitori, o biserică și o mănăstire, precum și 6 mori de apă. Și această comună fiind una acoperită de păduri, locuitorii se ocupau mai mult cu lemnăria.[2]

În 1925, cele două comune sunt consemnate în plasa Bogați a aceluiași județ, în aceleași alcătuiri respective. Comuna Hulubești avea 2675 de locuitori,[3] în vreme ce comuna Butoiu avea 1287 de locuitori.[4]

În 1950, cele două comune au fost incluse în raionul Găești din regiunea Argeș. La un moment dat, comuna Butoiu a fost desființată, inclusă fiind în comuna Hulubești. Reforma administrativă din 1968 a dus la rearondarea comunei Hulubești la județul Dâmbovița, reînființat.[5][6]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Hulubești, Dâmbovița

uk:Хулубешть (комуна)

Also on FANDOM

Random Wiki