FANDOM

Eroare în script Largu este o comună în județul Buzău, Muntenia, România, formată din satele Largu (reședința) și Scărlătești.

Așezare Edit

Fișier:Largu - Calmatui.jpg

Comuna se află în sud-estul județului, în Câmpia Română, pe malul drept al Călmățuiului. Prin comună trece șoseaua județeană DJ214A, care o leagă spre est de Format:Com și spre vest de Format:Com. De asemenea, prin comuna Largu trece și calea ferată București-Urziceni-Făurei, pe care comuna este deservită de halta Sătucani.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Largu făcea parte din plasa Câmpul a județului Buzău și era formată din cătunele Largu, Sătuceni și Scărlătești, totalizând 810 locuitori ce trăiau în 162 de case. În comună funcționau 2 stâne, o cășerie, o școală cu 27 de elevi și o biserică.[1] În 1925, sunt atestate în comună satele Largu și Scărlătești, cu 1470 de locuitori.[2]

În 1950, comuna a fost inclusă în raionul Pogoanele din regiunea Buzău și apoi (după 1952) în raionul Buzău din regiunea Ploiești. În 1968, a redevenit parte din județul Buzău, reînființat.[3]

Note Edit

Wikimedia Commons conține materiale multimedia legate de Comuna Largu, Buzău

Format:Comune-Buzău Format:Comuna Largu, Buzăuen:Largu it:Largu uk:Ларгу (комуна) vi:Largu vo:Largu

Also on FANDOM

Random Wiki