FANDOM

Eroare în script Lucieni este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Lucieni (reședința) și Olteni.

Așezare Edit

Comuna se află în zona centrală a județului, pe malul drept al Dâmboviței, la 9 km sud de Târgoviște, fiind străbătută de șoseaua națională DN72 care leagă Târgoviște de Găești, și de șoseaua județeană DJ702B.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Lucieni făcea parte din plasa Dealul-Dâmbovița a județului Dâmbovița și era formată din satele Luceni-Ungureni, Mislea, Râncăciov, Geangoești, Mogoești, Cotu Morii și Lucieni-Pământeni, cu o populație de 2222 de locuitori.[1] Satul Olteni făcea pe atunci parte din comuna Șuța Seacă din aceeași plasă.

În 1925, comuna era inclusă în plasa Târgoviște a aceluiași județ și avea în compunere satele Ciurari, Viișoara, Geangoești, Lucieni, Mislea, Moara, Mogoșești, Râncăciov și Ungureni, cu o populație totală de 4215 locuitori.[2]

În 1925, comuna a fost arondată raionului Târgoviște din regiunea Prahova și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968, comuna a revenit la județul Dâmbovița, într-o structură diferită, mai multe din satele sale fiind arondate altor comune, și cu comuna Raciu desființată și comasată cu ea.[3][4] În 2004, comuna Raciu a fost reînființată, iar comuna Lucieni a rămas cu componența actuală.[5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Lucieni, Dâmbovița

en:Lucieni it:Lucieni nl:Lucieni pt:Lucieni uk:Лучієнь (комуна) vi:Lucieni vo:Lucieni

Also on FANDOM

Random Wiki