FANDOM

Eroare în script Lungulețu (în trecut, și Lunguleți) este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Lungulețu (reședința) Oreasca și Serdanu.

Așezare Edit

Comuna se află în sudul județului, pe malul drept al Dâmboviței, pe șoseaua DN7, între București și Titu.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Bolintinul a județului Dâmbovița, fiind formată doar din satul de reședință, cu 2760 locuitori. În comună funcționau trei biserici, o școală și o moară cu aburi.[1] La acea vreme, pe teritoriul actual al comunei funcționa în aceeași plasă și comuna Serdanu, formată din satele Răiculești și Serdanu, cu o populație de 900 de locuitori, având și ea o biserică și o școală.[2]

În 1925, cele două comune erau incluse în plasa Ghergani. Comuna Lungulețu avea 2805 locuitori,[3] în vreme ce comuna Serdanu, cu satele Serdanu, Răiculești și cătunul Oreasca, avea 1835 de locuitori.[4]

În 1950, cele două comune au fost arondate raionului Răcari și apoi (după 1960) raionului Titu, ambele din regiunea București. În 1968, comuna Serdanu a fost desființată și inclusă în comuna Lungulețu; satul Răiculești a fost desființat și inclus în satul Serdanu, iar comuna Lungulețu astfel alcătuită a revenit la județul Dâmbovița, reînființat.[5][6]

Economie Edit

Comuna este una predominant agricolă, fiind cunoscută pentru producția de cartofi și varză, din care produce 5% și respectiv 10% din producția națională.[7]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Lungulețu, Dâmbovița

en:Lunguleţu it:Lunguleţu nl:Lungulețu pt:Lunguleţu uk:Лунгулецу (комуна) vi:Lunguletu vo:Lunguleţu

Also on FANDOM

Random Wiki