FANDOM

Eroare în script Malu cu Flori este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Capu Coastei, Copăceni, Malu cu Flori (reședința), Micloșanii Mari și Micloșanii Mici.

Așezare Edit

Comuna se află în zona de dealuri înalte, pe valea Dâmboviței, la limita cu județul Argeș, și este străbătută de șoseaua DN72A care leagă Târgoviște de Câmpulung.

Istorie Edit

Comuna nu exista la sfârșitul secolului al XIX-lea, deoarece fusese desființată în 1864, înainte de care comuna funcționase doar cu satul de reședință. Satul Malu cu Flori (denumit pe atunci Runceasa) făcea în 1902 parte din comuna Lăicăi (sau Lăicăi-Runceasa) din plasa Argeșelul a județului Muscel, fiind un sat moșnenesc cu 384 de locuitori; în el funcționa o biserică zidită în 1854 de Niță Diconescu.[1] Pe teritoriul actual al comunei funcționa însă la acea vreme, în aceeași plasă, și comuna Micloșani, formată din satele Copăcenii Mari, Copăcenii Mici, Micloșani, Micloșanii Mari și Nicolăești, cu 1059 de locuitori. În comuna Micloșani funcționau o școală cu 37 de elevi și o biserică.[2]

În 1910, satul Runceasa s-a separat de comuna Lăicăi-Runceasa și a format o comună de sine stătătoare, iar comuna Micloșani a fost desființată și inclusă în aceasta. Astfel, în 1925, comuna Malu cu Florile este consemnată în aceeași plasă, cu 1750 de locuitori.[3]

În 1950, comuna Malu cu Florile a fost transferată raionului Curtea de Argeș, și apoi (după 1952) raionului Muscel, ambele din regiunea Argeș. În 1968, odată cu revenirea la organizarea administrativă pe județe, județul Muscel nu a mai fost înființat, comuna Malu cu Flori fiind arondată județului Dâmbovița și primind și satul Capu Coastei de la comuna Văleni.[4][5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Malu cu Flori, Dâmbovița

en:Malu cu Flori it:Malu cu Flori nl:Malu cu Flori pt:Malu cu Flori uk:Малу-ку-Флорі (комуна) vi:Malu cu Flori vo:Malu cu Flori

Also on FANDOM

Random Wiki