FANDOM

Eroare în script Mogoșani este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Chirca, Cojocaru, Merii, Mogoșani (reședința) și Zăvoiu.

Așezare Edit

Comuna se află în sud-vestul județului, în apropiere de Găești și este străbătută de râul Argeș. Are o stație pe calea ferată București–Pitești.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Mogoșani făcea parte din plasa Cobia a județului Dâmbovița și avea în compunere satele Mogoșani, Frăsinei, Puroinica și Tețcoiu, cu 1400 de locuitori. În comună funcționau trei biserici, o școală și o moară de apă.[1] Pe teritoriul actual al comunei funcționa atunci, în aceeași plasă, comuna Cojocaru, cu satele Cojocaru, Meri și Chirca, cu 756 de locuitori și 2 biserici.[2]

În 1925, comuna Mogoșani, cu satele Frăsinei, Mogoșani, Poroinica, Tețcoiu și Zăvoiu Orbului era inclusă în plasa Găești a aceluiași județ și avea o populație de 2850 locuitori.[3] Comuna Cojocaru, cu satele Cojocaru, Kirca și Meri, în aceeași plasă, avea 1083 de locuitori.[4]

În timp, comuna Cojocaru s-a desființat, fiind inclusă în comuna Mogoșani. În 1950, comuna Mogoșani a trecut la raionul Găești din regiunea Argeș, pentru ca în 1968, ea să revină la județul Dâmbovița, reînființat. Structura ei s-a modificat, satele Tețcoiu și Poroinica trecând la comuna Mătăsaru, iar satul Frăsinei fiind absorbit de satul Mogoșani.[5][6]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Mogoșani, Dâmbovița

en:Mogoşani it:Mogoşani nl:Mogoșani pt:Mogoşani uk:Могошань (комуна) vi:Mogosani vo:Mogoşani

Also on FANDOM

Random Wiki