FANDOM

Eroare în script Niculești (în trecut, Poenarii Vulpești) este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Ciocănari, Movila și Niculești (reședința).

Așezare Edit

Comuna se află în sud-estul județului, aproape de limita cu județul Ilfov și este traversată de șoselele județene DJ101A și DJ101B, care o leagă spre vest de Lucianca și DN1A, respectiv spre est de Periș, Tâncăbești și DN1.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Poenari-Vulpești, făcea parte din plasa Snagov a județului Ilfov și avea în compunere satele Ciocănari, Movila, Poenari-Niculescu, Poenari-Vulpești și Poenari-Polizu, cu o populație totală de 1454 de locuitori, ce trăiau în 323 de case și 10 bordeie, fiind în mare parte romi lingurari. În comună funcționau 2 biserici la Movila și Poenari-Niculescu, o școală mixtă și o moară de apă.[1]

În 1925, comuna este consemnată în Anuarul Socec în aceeași componență, în plasa Buftea-Bucoveni a aceluiași județ, și cu o populație de 2239 locuitori.[2]

În 1950, a fost transferată la raionul Răcari și apoi (după 1960) la raionul Buftea din regiunea București. În 1968, la reînființarea județelor, comuna a revenit la județul Ilfov, tot atunci luând denumirea de Niculești.[3][4] În 1981, o reorganizare administrativ-teritorială a regiunii a dus la transferarea comunei la județul Dâmbovița.[5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Niculești, Dâmbovița

en:Niculeşti eo:Niculești (Dâmbovița) it:Niculeşti nl:Niculești pt:Niculeşti uk:Нікулешть (комуна) vi:Niculesti vo:Niculeşti

Also on FANDOM

Random Wiki