FANDOM

Eroare în script Odobești este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Brâncoveanu, Crovu, Miulești, Odobești (reședința) și Zidurile.

Așezare Edit

Comuna se află în sudul județului, pe malul stâng al Argeșului, la sud de orașul Titu și este străbătută de șoselele județene DJ701, care leagă acest oraș de autostrada București–Pitești și DJ401, care leagă Titu de Bolintin-Vale.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Odobești făcea parte din plasa Bolintinul a județului Dâmbovița și era formată doar din satul de reședință, cu 1500 de locuitori, o biserică și o școală.[1] Tot atunci, pe teritoriul actual al comunei, în aceeași plasă era organizată și comuna Crovu, formată din satele Crovu, Zidu, Voinești și Miulești, având în total 3000 de locuitori, acolo funcționând două biserici și o școală mixtă.[2]

În 1925, comuna Odobești avea 1835 de locuitori în unicul său sat și făcea parte din plasa Titu a aceluiași județ.[3] Comuna Crovu, în aceeași componență, făcea parte din aceeași plasă și avea 2662 de locuitori.[4]

În 1950, cele două comune au fost arondate raionului Titu din regiunea București, iar în 1968 au revenit la județul Dâmbovița, reînființat, tot atunci comuna Crovu fiind desființată și inclusă în comuna Odobești.[5][6]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Odobești, Dâmbovița

en:Odobeşti, Dâmboviţa it:Odobeşti (Dâmboviţa) nl:Odobești (Dâmbovița) pt:Odobeşti (Dâmboviţa) uk:Одобешть (комуна, Димбовіца) vo:Odobeşti (Dâmboviţa)

Also on FANDOM

Random Wiki