FANDOM

Eroare în script Padina (în trecut, și Macoveiu) este o comună aflată în extremitatea de sud-est a județului Buzău, Muntenia, România, în Câmpia Română. Comuna este formată doar din satul omonim. În trecut, pe teritoriul său exista și satul Tătulești, dar acesta nu mai este locuit.

Așezare Edit

Comuna se află în câmpia Bărăganului, în sud-estul extrem al județului, la limita cu județele Brăila și Ialomița. Este străbătută de șoseaua națională DN2C care leagă Buzăul de Slobozia; pe teritoriul comunei, din această șosea se ramifică șoseaua județeană DJ203E, care o leagă de Format:Com.

Istorie Edit

Satul Padina ar fi fost fondat, conform legendei, de tătari în Evul Mediu.[1] Fondarea satului este legată de Bândea Mocanul, un cioban ardelean care și-a făcut târlă pe movila Bândăului, un loc și astăzi marcat cu o cruce de piatră.[2] În 1807, satul s-a risipit temporar din cauza Războiului Ruso-Turc,[1] fiind reînființat apoi pe actuala poziție pe la 1832. Un important reper pe teritoriul comunei îl constituie Crucea Curiganului (figurată și pe stema comunei), un monument votiv creat în anii 1830 pe un vechi drum de poștă între Buzău și Călărași.[2] La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Câmpul a județului Buzău și avea 2820 de locuitori ce locuiau în 541 de case. În comună funcționau o școală de băieți cu 98 de elevi, o școală de fete cu 15 eleve, 2 biserici, o moară cu aburi și opt stâne.[1] În 1925, Anuarul Socec consemnează comuna în aceeași plasă, cu o populație de 3848 de locuitori.[3]

În 1950, comuna a fost inclusă în raionul Pogoanele din regiunea Buzău și apoi (după 1952) în raionul Buzău din regiunea Ploiești. În 1968, a redevenit parte a județului Buzău, reînființat, având în componență satele Padina și Tătulești,[4] ultimul fiind un sat care a dispărut înainte de 1989.

Note Edit

Format:Județul Buzău Format:Comuna Padina, Buzăuen:Padina, Buzău it:Padina (Buzău) pt:Padina (Buzău) uk:Падіна (комуна) vi:Padina, Buzău vo:Padina

Also on FANDOM

Random Wiki