FANDOM

Eroare în script Podgoria (în trecut, Jideni[1]) este o comună în județul Buzău, Muntenia, România, formată din satele Coțatcu, Oratia, Pleșești, Podgoria (reședința) și Tăbăcari.

Așezare Edit

Comuna se află pe malul stâng al râului Râmnicu Sărat, imediat în amonte de municipiul Râmnicu Sărat, și este legat de acesta printr-o șosea comunală ce merge în prelungirea șoselei naționale DN22, care își are capătul în intersecția cu DN2 în acel oraș.

În localitatea de reședință, se află o fabrică de încălțăminte și o crescătorie de animale. La 12 km de centrul comunei se află satul Pleșești. Activitatea principală a locuitorilor comunei este viticultura. La 6 km de centrul comunei se afla satul Coțatcu, în care se găsește biserica monument istoric a parohiei „Tigoiu”.[necesită citare] În comuna Podgoria se mai află și mănăstirea Sfânta Treime sau Podul Bulgarului situată la 500 m de DN2 între Râmnicu Sărat și Focșani.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Jideni, făcea parte din plasa Râmnicul de Sus a județului Râmnicu Sărat și era formată din satele Oratia (reședința), Țigoiu, Coțatcu, Tăbăcari și Flămânda, având în total 2251 de locuitori. În comună funcționau o școală mixtă cu 69 de elevi, fondată de stat în 1863; și 4 biserici — una în Oratia, datând din 1859, una în Jideni, din 1817, una în Coțatcu din 1843 și una în Țigoiu, înființată la 1857.[2] Satul Pleșești făcea pe atunci parte din comuna Dănulești.[3] În 1925, comuna Jideni făcea parte din plasa Orașul a aceluiași județ și avea în componență aceleași sate, cu o populație de 3374 de locuitori.[4]

În 1950, comuna Jideni a fost inclusă în raionul Râmnicu Sărat al regiunii Buzău și apoi (după 1952) al regiunii Ploiești. În 1964, satul Jideni a fost redenumit Podgoria și a devenit reședința comunei, care și-a luat și ea numele de Podgoria.[1] Patru ani mai târziu, la revenirea la organizarea pe județe, comuna Podgoria a fost transferată la județul Buzău, din care face parte de atunci. Cu această ocazie, satul Tigoiu a fost desființat și inclus în satul Coțatcu, iar comuna a preluat și satul Pleșești de la comuna Dedulești, desființată.[5][6]

Note Edit

Format:Județul Buzău Format:Comuna Podgoria, Buzăuen:Podgoria it:Podgoria pt:Podgoria uk:Подгорія (комуна) vi:Podgoria vo:Podgoria

Also on FANDOM

Random Wiki