FANDOM

Pentru alte localități cu același nume vezi Poiana.

Eroare în script Poiana (în trecut, Poienile) este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Poiana (reședința) și Poienița.

Așezare Edit

Comuna se află pe malul drept al Ciorogârlei, în zona de câmpie de la extremitatea de sud a județului, la limita cu județul Giurgiu. Este străbătută de șoseaua județeană DJ711D, care se ramifică din DN7 la Lungulețu și duce către vest la Românești.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, pe teritoriul actual al comunei funcționau două comune: Poiana Lungă de Jos și Poiana Lungă de Sus, în plasa Bolintin a județului Dâmbovița. Comuna Poiana Lungă de Jos avea 1070 de locuitori, o biserică și o școală,[1] în vreme ce Poiana Lungă de Sus avea în compunere satele Poiana de Sus, Buroianu și Secăturile, cu 1208 locuitori; aici funcționau, de asemenea, o biserică și o școală.[2]

În 1925, comunele fuseseră comasate sub numele de Poienile, cu reședința la Poiana de Sus, și având în componență și satele Poiana de Jos, Buzoianu și Secăturile, totalizând 3547 de locuitori.[3]

În 1950, județele au fost desființate, iar comuna a fost inclusă în raionul Titu din regiunea București. În 1968, ea a revenit la județul Dâmbovița, reînființat, cu această ocazie satele Poiana de Jos și Poiana de Sus fiind comasate sub numele de Poiana.[4][5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Poiana, Dâmbovița

en:Poiana, Dâmboviţa it:Poiana (Dâmboviţa) pt:Poiana (Dâmboviţa) uk:Пояна (комуна, Димбовіца) vo:Poiana (Dâmboviţa)

Also on FANDOM

Random Wiki