FANDOM

Eroare în script

Potlogi este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Pitaru, Podu Cristinii, Potlogi (reședința), Românești și Vlăsceni.

Așezare Edit

Comuna se află în extremitatea sudică a județului, în zona de câmpie, pe malul stâng al Argeșului. Satul său de reședință este locul de intersecție a mai multor drumuri județene: DJ401C care leagă Titu de Bolintin-Vale, DJ711A între Corbii Mari și Răcari, și DJ711D care leagă Potlogi de Lungulețu.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, pe actualul teritoriu al comunei Potlogi funcționau în plasa Bolintinu a județului Dâmbovița comunele rurale Potlogi Rurali și Românești și comuna urbană Potlogi Urbani. Comuna Potlogi Rurali era formată din satele Vlășteni și Potlogi-Rurali, cu o populație de 2482 locuitori. Aici funcționau două biserici, o moară cu aburi și o școală mixtă.[1] Potlogi Urbani era o comună urbană (oraș) în decădere, având doar 309 locuitori și 3 străzi, ea fiind locul unde se aflau ruinele palatului brâncovenesc.[2] Comuna Românești avea în compunere doar satul de reședință cu 1500 de locuitori, o școală și o biserică.[3]

În 1925, Anuarul Socec nu mai consemnează comuna urbană Potlogi Urbani, ea fiind inclusă în comuna rurală Potlogi, formată doar din satul de reședință cu 5200 de locuitori, și aflată în plasa Ghergani a aceluiași județ.[4] Tot în plasa Ghergani se afla și comuna Românești, cu 2318 locuitori în unicul său sat.[5]

În 1950, comuna a fost inclusă în plasa Titu a regiunii București. În 1968, ea a revenit la județul Dâmbovița, iar comuna Românești a fost desființată și inclusă în ea.[6][7]

Monumente Edit

  • Monumentul eroilor români din Războiul de Independență, opera sculptorului Aristide Iliescu, a fost dezvelit în anul 1910. Monumentul, amplasat lângă Consiliul Popular, are o înălțime de 5,40 m și reprezintă un soldat (vânător) în poziție de marș.[8]

Note Edit

Legături externe Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Potlogi, Dâmbovița

en:Potlogi it:Potlogi nl:Potlogi pt:Potlogi uk:Потлоджі (комуна) vi:Potlogi vo:Potlogi

Also on FANDOM

Random Wiki