FANDOM

Eroare în script Răzvad este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Gorgota, Răzvad (reședința) și Valea Voievozilor.

Așezare Edit

Comuna se află la est de municipiul Târgoviște, pe malul stâng al Ialomiței și este străbătută de șoseaua națională DN72 care leagă Târgoviște de Ploiești, drum din care pe teritoriul comunei se ramifică șoseaua județeană DJ720 care duce către Moreni.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna Răzvad făcea parte din plasa Dealu-Dâmbovița a județului Dâmbovița și era formată din satele Răzvadu de Jos, Răzvadu de Sus și Gorgoteni, cu o populație de 2457 locuitori. În comună funcționau două biserici, o școală și două mori de apă.[1]

În 1925, comuna avea aceeași compoziție dar era inclusă în plasa Târgoviște a aceluiași județ, populația ei fiind de 5020 de locuitori.[2] În 1931, comuna a fost separată în două, comuna Răzvadu de Sus și comuna Răzvadu de Jos, ultima incluzând și satul Ochiuri.[3]

În 1950, comunele au fost incluse în raionul Târgoviște al regiunii Prahova și apoi (după 1952) al regiunii Ploiești și la un moment dat au fost unite din nou, sub numele de Răzvadu de Jos. În 1968, comuna Răzvadu de Jos a revenit la județul Dâmbovița, reînființat, și a primit numele de Răzvad, cele două sate fiind comasate și ele într-unul singur cu acest nume; comuna a căpătat atunci componența actuală.[4][5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Răzvad, Dâmbovița

en:Răzvad it:Răzvad nl:Răzvad pt:Răzvad uk:Резвад (комуна) vi:Razvad vo:Răzvad

Also on FANDOM

Random Wiki