FANDOM

Format:Cutie Comune România

Rediu, mai demult Rediu Tătar, este o comună din județul Iași, România situată la 8 km nord de municipiul Iași. Începând din aprilie 2004, comuna face parte din Zona Metropolitană Iași.

Geografia Edit

Comuna Rediu este una din cele cinci comune suburbane ale județului Iași, având ca vecini:

În componența comunei intră satele Rediu, Breazu, Horlești, și Tăutești, reședința de comună fiind localitatea Rediu situată aproximativ la 7 km de municipiul Iași. Relieful aparține părții sudice a Câmpiei Moldovei, este larg vălurat cu interfluvii delurase și colinare, cu platouri joase. Atitudinea medie este de 138 m (cea maximă fiind de 206 m Dealul Breazu).

Informații demografice Edit

Comuna Rediu are o suprafață de 4160 ha și o populație de 3921 locuitori, cu 2500 gospodarii. Satul Rediu, localitate de reședință a comunei Rediu, până în anul 1968 s-a numit Rediu-Tătar, iar la începutul sec. XX Rediul lui Tătar, ce a fost purtat de acest sat sute de ani, fiind menționat în multe documente istorice. Densitatea medie a populației este de 97,75 locuitori/km2, populația tânară este în scădere, comparativ cu cea vârstnică și adultă care a crescut.

Personalitati Edit

Mircea Chelaru, general cu patru stele și om politic român.

SportEdit

Echipa de fotbal AS Breazu, din localitate, joacă în Liga IV din sezonul 2007-2008.

Legături externe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki