FANDOM

Format:Cutie Comune România Sadova este o comună în județul Dolj, Oltenia, România.

Localitatea este cunoscută și datorită grupului umoristic Vacanța Mare, care i-a facut de ras in toata tara . Aici actorii Radu Pietreanu și Mugur Mihăescu (născut în localitate) au dat viață personajelor „Leana și Costel”, binecunoscute în România.

Comuna Sadova este localizată pe șoseaua internațională Craiova – Bechet, la aproximativ 50 de km de Craiova. Satul Sadova este înființat din robii țigani ai Mănăstirii Sadova. Fiind dezrobiți și împroprietăriți în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza, s-au mutat în apropierea mănăstirii și au format satul Sadova, amestecându-se in timp cu românii.

Mănăstirea Sadova a fost construită de Matei Basarab în anul 1633, pe locul unei biserici mai vechi, în semn de recunoștință în urma luptelor cu turcii de la Bechet. În timpul luptei, fiind învins de turci, a trebuit să se retragă în pădure, la biserica apărată de mlaștini și păduri, unde a așteptat întăriri. Întăririle l-au ajutat să îi învingă pe turci, și Basarab a construit mănăstirea care mai târziu a fost închinată Muntelui Athos din Grecia.

Format:Comune-Dolj Format:Ciot-ro-dj

Also on FANDOM

Random Wiki