FANDOM

Format:Cutie Comune România Slatina-Timiș este o comună în județul Caraș-Severin, Banat, România.

Legături externe Edit

Fișier:Banat Josephinische Landaufnahme pg160.jpg

Format:Comune-Caraș-Severin Format:Ciot-ro-cs

Pe raza comunei Slatina Timis functioneaza o Biblioteca comunala precum si Camine Culturale in fiecare localitate. De asemean in localitatea Slatina Timis exista o sa la de festivitati iar in localitatea Sadova Veche functioneaza un serviciu Civil de Pompieri (veritabil muzeu) ce dateaza din sec XIX.

In comuna Slatina Timis exista credinciosi de cult Romano-Catolic, chiar daca acestia sunt de nationalitate romana. Astfel exista:

Slatina Timis: Biserica Catolica Biserica Ortodoxa Biserica Baptista Casa de Rugaciune Penticostala

Ilova: Biserica Ortodoxa

Sadova Veche: Biserica Catolica Biserica Ortodoxa Biserica Baptista

Sadova Noua: Biserica Ortodoxa

La nivelul comunei Slatina Timis se afla 10 monumente istorice, incluse in patrimoniul national, dupa cum urmeaza:

1. Asezari neo-eneolitice (cultura SALCUTA si TISZAPOLGAR)-Slatina T. 2. Biserica romano-catolica, 1770 - Slatina Timis 3. Case de piatra si lemn - Sfarsitul sec XIX-inceputul sec XX - Ilova (4 case de lemn si 4 case de piatra)

Religiile predominante in comuna Slatina Timis sunt ortodoxa si catolica.

Teritoriul comunei Slatina Timis este cuprins in zona dealurilor piemontane. Lunca si terasa inferioara a raului Timis, despart teritoriul comunei in doua parti aproximativ egale. Localitatiile Slatina Timis si Sadova Veche se incadreaza luncii si terasei raului, iar Ilova si Sadova Noua pe platouri din zona deluroasa. Lunca este bine delimitata de vesatii dealurilor inconjuratoare care se ridica brusc la inaltimi de 1000m, gradul de impadurire este foarte redus, predominand zonele inierbate.

Comuna Slatina Timis se incadreaza geologic, intr-un golf ala marii panonice avansat intre munti, sedimentele panoniene care formeaza roca fundament in zona, apar pe ripele de pe versanti, sub forma de marne in alternanta cu nisipuri cimentate. Zona de terasa a Timisului cuprinde soseaua Timisoara - Orsova, iar zona de lunca a Timisului este cuprinsa intre versanti si firul apei, mai bine dezvoltata pe malul stang al raului, unde cuprinde localitatea Slatina Timis.

Principalul rau din raza comunei Slatina Timis, isi are izvoarele in muntele Semenic la cota de 1400m si lungimea cursului de izvoar la frontiera de 233.5 km. Principalul afluent al Timisului in zona este raul Slatina, avand izvoarele in Masivul Semenic, lungimea cursului fiind de 11km.

Comuna Slatina Timis se incadreaza intr-o zona cu gradul 6 de seismicitate, iar adancimea de inghet este de 0.70m in zona.

Localitatea Slatina Timis dateaza din perioada stapanirii romane in Dacia cand este mentionata sub numele de GAGANIS, adica locul unde a fost omorat de catre LATRONES conducatorul de la Dierna.

Denumirea de Slatina provine de la SLATINA - SLATINE, adica terenuri saraturoase sai de la SLATAR, adica cautator de aur, intrucat pe Valea Slatinei sau fost semnalati cautatori de aur.

De-a lungul timpului, localitatea Slatina Timis a fost teatrul unor operatiuni militare in cadrul razboaielor austro-turce, cum a fost cazul fratilor Lotharingieni (printre care si viitorul sot al Mariei Teresa) s-au ratacit prin padurile din imprejurimi, dar fiindca si-au regasit trupele in zona localitatii Slatina, drept recompensa a fost construita o capela care ulterior sa recladit intr-o biserica romano-catolica, care exista si astazi. Comuna Slatina Timis prin localitatile care o compun, permite accesul spre numeroase obiective turistice. Astfel accesul in localitatea Slatina Timis se poate face atat dinspre Drumul European 70 (1km) cat si dinspre localitatea Brebu, iar celelalte localitati au deasemenea acces dinspre DE70 (Caransebes - B.Herculane).

Cel mai apropiat oras este Municipiul Caransebes, situat la 20km spre Timisoara. Accesul spre obiectivele turistice se poate dace astfel:

-spre Muntele Semenic si Statiunea Trei Ape, pe Drumul Judetean;

-spre Muntele Tarcu si Muntele Mic, prin poteci neasfaltate, dar practicate de ciobani aflati in transhumanta (si drumuri forestiere);

-spre Statiunea Baile Herculane, prin DE 70, care traverseaza localitatea Sadova Veche;

Pe langa legaturile mai sus mentionate, o alta cale de acces o reprezinta cea feroviara, gara Sadova Veche fiind amplasata pe traseul Timisoara - Bucuresti. Comuna Slatina Timis este formata din localitatile: Slatina Timis, Ilova, Sadova Veche si Sadova Noua.

Also on FANDOM

Random Wiki